Conform art. 21, 22 din Legea nr. 544 din 12.10.2001
Art. 21.
(1)
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi
ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi
constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2)
Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la
conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în
termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana
lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se
dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen
de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile
de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor
disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Art. 22.
(1)
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale,
prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de
contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială
domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii
ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile
de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2)
Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze
informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale
şi/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
(5) Atât plângerea, cât şi apelul se judecă în instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxă de timbru.
|